تغـذیه و ایـمنی در بیـماران

"Nutrition and safety in patients "NASIP

تغـذیه و ایـمنی در بیـماران

"Nutrition and safety in patients "NASIP

تغـذیه و ایـمنی در بیـماران

The great majority of people will experience a foodborne disease at some point in their lives. This highlights the importance of making sure the food we eat is not contaminated with potentially harmful bacteria, parasites, viruses, toxins and chemicals Food can become contaminated at any point during production, distribution and preparation. Everyone along the production chain, from producer to consumer, has a role to play to ensure the food we eat does not cause diseases.

ترجمه:

اکثریت مردم در معرض خطر بیماریهای غذایی هستند که افراد در برخی موارد در زندگی شان تجربه می کنند.
اهمیت زیاد این موضوع(ایمنی غذایی) نشان دهنده، اطمینان از عدم آلودگی مواد غذایی به باکتری ها، انگل ها، ویروس ها، سموم و مواد شیمیایی است.

غذا می تواند در هر مرحله از تولید، توزیع و آماده سازی آلوده شود.
هر فرد در طول زنجیره تولید، از تولید تا مصرف ، نقش مهمی را ایفا می کند تا اطمینان حاصل شود که مواد غذایی که ما می خوریم باعث ایجاد بیماری نمی شوند.

برگرفته از سایت سازمان بهداشت جهانی (WHO)
www.who.int

ماهنمامه ها
آخرین نظرات

4-نحوه تشکیل و نظارت بر ایمنی غذایی در FDA-FSMA

جمعه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۵۰ ب.ظ

 

 
 
ترجمه زیر نویس کلیپ:

 

وقتی می خواهید با ایمنی حرکت کنید 2 خطر وجود دارد

اول اینکه کمک به مردم وقتی اتفاق ناگواری می افتد

 دوم پیشگیری از مشکلات آن در آینده است

سازمان FDA اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا

و نهاد زیر مجموعه آن FSMA  نهاد ایمنی غذایی  نوسازی کننده عملکرد آن است و هدف آن مدرن کردن سیستم مواد غذایی در ایالات متحده آمریکا و جلوگیری کننده از مشکلات، قبل از انکه اتفاق بیافتند.

 

 آخرین بروز رسانی بزرگ قوانین آن برمیگردد به سال 1938 که خیلی از علوم تغییر کردند غذاهای ما اغلب امروزه از مزرعه تا کارخانه به وسیله قطار، کشتی و کامیون منتقل می شوند و در همین زمان انتقال مواد غذایی، میکروب ها و پاتوژن ها(عوامل بیماری زایی) به آن منتقل می شوند،

که بعضی اوقات اثرات سخت و قوی ای دارند که باعث ایجاد بیماری های مزمن در مردم می شود، که بیشتر اوقات باعث ایجاد حساسیت به بیماری های غذا زاد می شود

  به همین دلایل ذکر شده، ما نیاز به یک سیستم برای ایمن نگه داشتن مواد غذایی در اوایل قرن بیستم داشتیم، که از کارخانه و مزرعه تا میز غذا خوری هیچ پاتوژنی (میکروب بیماری زا) مانند سالمونلا، ا کلای، لیستریا توانایی گسترش و تقسیم سلولی پیدا نکند.

هر ساله در ایالات متحده آمریکا 3000 نفر از این طریق می میرند، و یک نفر از هر 6 نفر دچار بیماری های غذا زاد(بیماری های منتقله از راه غذا) می شوند.

بین شیوع بیماری و انواعی از غذا ها مانند، اسفناج، طالبی، پنیر، کره بادام زمینی، تخم مرغ ارتباط کمی وجو دارد.

وقتی هر یک از بیماری ها و عوامل آن بروز می کنند، هر کسی باید پاسخ دهد و ما می توانیم آنها را از خود دور کنیم.

FSMA زیر مجموعه FDA درحال حاضر ایمنی غذایی را تنظیم می کند، واین اطمینان برای مصرف را به عموم را صادر می کند.

الان تمرکز قوانین روی ساختار هاست، در پیشگیری برای ایجاد سیستم ایمنی غذایی ما، که از تولید مواد غذایی  تا مصرف را در ایالات متحده آمریکا در برمیگیرد

برای مثال:  از کشاورز ی که می خواد گام های پیشگیری از خطرات را انجام دهد در زمانی که در حال پرورش دادن یا برداشت محصولات کشاورزی باشد.

مانند: میوه، سبزیجات( که خطرات و ایمنی آنها بالاتر است،) که بیشتر این خطرات ممکن است شامل: حیوانات در ورود به مزرعه باشد یا کارگرانی که بهداشت ضعیفی دارند یا آب آلوده به پاتوژن باشد.

برای امکانات یا وسایلی که در تولید غذا و غذای حیوان دخالت دارند یک قانون جدید درخواست شده که به صورت مانیتورینگ، پیشگیری و کنترل را انجام می دهد،

برای مثال: کنترل دما در طی پروسه پخت که خطرات را به حداقل می رساند.

 

مفهوم پیشگیری و کنترل واقعاً ساختاریافته (نظامند) است، با کمی مدیریت  صنعتی زیر نظر این قانون باعث ایجاد حالت نرمال می شود.

به علاوه مواد غذایی وقتی صادر می شوند از یک کشور به سراسر دنیا، در صادرات آن در مرز بازرسی صورت می گیرد، و این مهارت مهمی است

ایمنی مواد مختلف غذایی نیازمند این است که قبل از حمل صورت بگیرد.

نهاد نظارتی FSMA دربرگیرنده قوانینی برای واردات است که اکنون قابل پاسخ برای تایید ایمنی عرضه کنندگان خارجی است.

این قوانین و سایر فاکتور ها در FSMA همه با هم برای پیشگیری از بروز مشکلات در سیستم غذایی وجود دارند.

در ضمیمه FSMA که از ابزار FDA گرفته است، برای محافظت از عموم آمده است ، که دربرگیرنده قوانین اجباری برای اعمال قدرت  و جلوگیری از عرضه مواد غذایی مشکوک از طرف عرضه کنندگان مواد غذایی است.

FSMA نماینده از بین بردن ، موارد خلاف ایمنی غذایی است که FDA  به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

صنعت و دولت نهاد هایی هستند که در کشور در لایه های مختلف، نقش خود را برای پیشگیری از موارد بیماری های غذا زاد، برای عموم مردم ایفا می کنند.

 

ترجمه: مهدی کریمی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی